Team Heirwegh
Teamwork
Onder leiding van zaakvoerder Tom Claeys, staat ons professioneel, gekwalificeerd en gemotiveerd team, bestaande uit 40 gekwalificeerde chauffeurs en7 bedienden, klaar om alles in goede banen te leiden.
Onze chauffeurs genieten jaarlijks een opleiding voor de Vakbekwaamheid – Code 95 ( Eco-driving, Rij- en Rusttijden, CMR, Opfrissing wegcode, EHBO Categorie C) en ondergaan jaarlijks een medisch onderzoek + een 5-jaarlijks onderzoek voor hun rijgeschiktheidsattest.
Onze visie
Wij streven naar een efficiënte en duurzame manier om onze klanten te voorzien van een vlotte en kwalitatief transport.
Met een flexibele en persoonlijke aanpak zorgen wij voor een betrouwbare en stipte service voor elk transport.
Door voortdurende verbeteringen en hernieuwingen in onze processen en materialen, willen wij ook ons steentje bijdragen aan een milieuvriendelijk transport.
Een stukje geschiedenis
Hoe het begon
Transport Heirwegh werd kort na WOII opgericht door de ouders van de gebroeders Staf en Cesar Heirwegh. Het transport van toen bestond hoofdzakelijk uit conventioneel transport. Vele jaren gingen voorbij toen bleek dat er van beide gebroeders geen opvolging verzekerd werd. Gebeten door de transportmicrobe van thuis uit, zag Tom Claeys hier een uitdaging in de overname. Dit werd op 8 juli 1995 betekend bij de Rechtbank van Koophandel te Dendermonde. De overname bestond uit welgeteld 4 trucks en 2 personeelsleden. In deze beginperiode kon Tom rekenen op steun van zijn moeder voor de administratie, zodat ook hijzelf nog actief kon deelnemen aan het transportgebeuren.
De verhuis
Door plaatsgebrek op de oude locatie in de Stationsstraat in Zele – centrum, werd stilaan uitgekeken naar een groter terrein. In 1996 werd een geschikte locatie gevonden in een nieuwe KMO-zone te Zele, Wijnveld 28. (Oorspronkelijke benaming = Kasteelstraat). Deze locatie bestond uit een oude boerderij met loods een braakliggend terrein. Door de jaren heen werden aan dit terrein heel wat aanpassingen en vernieuwingen aangebracht. De oude loods moest plaats maken voor een nieuwe van +/-380m 2 uitgerust met smeerput, magazijn voor onderdelen, kantine, bureaus en alle sanitaire voorzieningen voor de chauffeurs. Aanpalende werd er ook een wasplaats geïnstalleerd. De stalling maakte plaats voor een ruime omheinde parking in beton voor de trucks en er werd een tankeiland aangelegd. Later kwam er ook nog een parking voor de voertuigen van personeel en bezoekers.
Nog een stapje verder
Niet alleen in de infrastructuur kwamen er aanpassingen en vernieuwingen maar ook in het transport zelf. Beetje bij beetje deden de zeecontainers hun intrede bij Transport Heirwegh terwijl het conventioneel vervoer verminderde. Er werd geïnvesteerd in nieuwe trucks en nieuwe containerchassis’ . De trucks werden uitgerust met een Transics-boordcomputer (= sateliettracking ) om de communicatie met en de opvolging van de chauffeurs te verbeteren, het terrein werd uitgerust met camerabewaking en Reeferplugs op de parking. Er werd ook een heftruck aangekocht om in Zele containers tot 16 ton te kunnen manipuleren. Later bleek het geen overbodige luxe om een stacker aan te kopen zodat er ook containers van een hoger tonnage kunnen gemanipuleerd worden.